ליצמן: בכיכר השבת יש יותר זיהום מבמפרץ חיפה

איתי גדסי 1 Comment on ליצמן: בכיכר השבת יש יותר זיהום מבמפרץ חיפה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת דחתה את הצעתה של ח"כ יעל כהן פארן על הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא המצב הבריאותי-סביבתי במפרץ חיפה ועתיד האזור.

ח"כ יעל כהן פארן אמרה בדיון במליאה: "לממצאים המזעזעים שהתגלו השבוע אין אח ורע בהיסטוריה של מדינת ישראל. ועדת חקירה פרלמנטרית תוציא לאור דברים שציבור צריך לדעת. זה לא עניין של אופוזיציה וקואליציה זה עניין של חיים ומוות.

"השר להגנת הסביבה, גם אם הוא יגיד אחרת, תומך בהצעה והוא אמר לי זאת. חברי כנסת רבים אמרו לי היום שהם תומכים אבל נאלצים להישמע למשמעת הקואליציונית. מה יש להסתיר? אם הכל בסדר אז למה להתנגד לוועדת חקירה? תושבי מפרץ חיפה מיואשים מהשלטון המרכזי והמקומי ששנים לא עושה דבר ורק פועל להשתקת הנתונים. הם כבר לא מאמינים לאף אחד. כל מי שמצביע נגד הקמת ועדת חקירה, דמם של ילדי חיפה האזור על ראשכם.

שר הבריאות יעקב ליצמן השיב: "אין סיבה להקמת ועדת חקירה. כל הנתונים פתוחים. אני בעד נתונים ומחקר אבל צריך לבדוק מאיפה ההדלפות ומה האינטרסים שם. אנחנו עשינו בנושא מה שאף אחד לא עשה עד היום, אז להגיד שהממשלה מתעלמת? הנתונים הם מ2012, לקחת נתונים חלקיים בלי בדיקה ולהדליף אותם זה חמור פי עשר. הזיהום בתל אביב לא פחות גרוע מחיפה. למשל בירושלים המקום המזוהם ביותר זה כיכר השבת. לפני שמוציאים מחקר, צריך לבדוק".

ליצמן הוסיף: "אנחנו ניקח על עצמנו במשרד הבריאות לבדוק את אותו מחקר לא מגורמים פרטיים שאני לא יודע מה האינטרס שלהם, ונלמד את זה. אני לא הולך לטייח את הנושא הזה ולהסתיר שום דבר. אם המצב יהיה קשה אני לא אחשוש להודיע שנצטרך לעשות צעד סגירה, אם צריך".

השר להגנת הסביבה אבי גבאי אמר כי :"הבעיות הגדולות הן במטרופולינים של חיפה, תל-אביב וירושלים, ובירושלים, אגב, עיקר הבעיות הן באזורים היותר צפופים שזה המקום ששר הבריאות דואג לו יותר מכל, בצדק, זה כיכר-השבת, שמי שמכיר את כיכר-השבת מבין שהמבנה הטופוגרפי פלוס העומס של התחבורה הציבורית שם יוצר סוג של בלון של אוויר מזוהם. פשוט מאוד. נכון, השר ליצמן? ואגב, לפי הניטור שלנו המקור הכי מזוהם בירושלים הוא רחוב שמואל הנביא. הוא יותר מזוהם מהכל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בס"ד

    הבעיה שזיהום המוני בערי ענק לא גורר אכיפה וסנקציות
    בו בזמן שמשרד הבריאות בודק בפינצטה מוסדות חינוך חרדיים
    ואינו נותן אישורים לרשיונות עד שיענו לכל הגחמות שיכולות להימשך
    חודשים ארוכים ועלותן יקרה
    כך, לאחרונה דורשים במשרד הבריאות (בפרט באיזור המרכז) סככות אטומות מים מעל ארגזי חול
    וכיסוי כל שטחי החצרות בהם חול (גם אלו שאינם משמשים כארגז חול) ביריעות אטומות מים!!! פשוט טירוף!
    גני ילדים נבנו על ידי משרד החינוך רק בשנה האחרונה עם כל התקנים, ופתאום באם משרד הבריאות למנהלים חרדיים (המתוקצבים בפירורים ממש!)ואומרים שמה שנבנה עכשיו ומה שהיה כמעט 70 שנה כבר לא טוב ומחייבים אותם להוציא הוצאות כבידות, עם ליצמן לא מעורב בשערוריית משרד החינוך לפחות שיעשה סדר במשרדו
    בשביל מה צריך סככה אטומת מים לארגז חול ים שמגיע מהים?זה כזה אסון שיגע מים בחול ים? עד היום הרי דרשו מהמוסדות להרטיב עם צינור? למה ההחלטה היא כזו פתאומית ומייד מעכבת את הרשיונות בלי תקופת הסתגלות? למה המוסדות החרדיים שגם כך קורסים צריכים להוציא מכיסם שדרוגים של ליקויים שמשרד החינוך ביצע בתיאום עם משרד הבריאות?
    די! הגיעו מים עד נפש! ההתעללויות נגד המוסדות החרדיים מגיעות מכל הכיוונים בממשלה הזו